Explorar i percebre
Música i dansa
- Escolta, exploració i discriminació de sons presents en l’entorn natural, cultural i artístic: elements de l’entorn que produeixen so, sons que es poden produir amb el cos, sons enregistrats. Percepció del so i del silenci, de les diferents qualitats del so i de la seva combinació.
- Exploració dels recursos creatius i expressius de la veu i dels instruments.
- Exploració sensorial de les possibilitats de moviment del cos. Adequació,
quan escaigui, del moviment al so i a l’espai. - Expressió oral d’idees, emocions i experiències, que desvetllen les
manifestacions culturals i artístiques: audicions, espectacles, festes. - Interès pel coneixement de cançons i danses tradicionals catalanes i de
cançons i danses tradicionals dels països d’on provenen companys i
companyes de classe. - Interès i curiositat per participar i gaudir en les manifestacions artístiques
que ofereix l’entorn: audicions, dansa, espectacles, festes tradicionals. - Comprendre el significat de cançons i danses i la seva relació amb
experiències conegudes o imaginades. - Interès en l’audició de peces instrumentals i vocals de diferents estils i
cultures. - Reconeixement d’instruments musicals i de veus masculines, femenines i
infantils en audicions musicals. - Reconeixement, interpretació i representació gràfica i corporal d’elements
musicals. - Percepció que a través de la participació i de l’interès s’arriba a la
satisfacció en l’experiència artística.
Interpretar i crear
- Interpretació de cantarelles, cançons a una veu amb acompanyament o
sense i danses tradicionals catalanes, d’altres cultures i d’autor,
desenvolupant la tècnica vocal, instrumental i corporal. - Realització de danses, exercicis corporals i jocs motrius, acompanyats de
seqüències sonores, cançons i obres musicals. - Composició individual i col·lectiva de produccions musicals i coreografies.
- Ús progressiu de materials sonors i instruments convencionals i no
convencionals, desenvolupant l’adaptació corporal i musical a les
característiques de cadascun d’ells. - Incorporació i utilització progressiva de grafies no convencionals (dibuixos, paraules, símbols) i grafies musicals convencionals en la lectura, la interpretació i la creació de partitures senzilles.
- Incorporació i utilització progressiva de la terminologia que s’empra en la
pràctica i la vivència de la dansa i la música. - Valoració de l’atenció i el respecte en les interpretacions i produccions
artístiques pròpies i dels altres.
Connexions amb altres àrees
- Discriminació de formes i grandàries.
- Expressió de les emocions i experiències sensorials.
- Exploració sensorial d’elements de l’entorn, imatges, moviment, so i espai.
- Realització d’exercicis corporals i jocs motrius.
- Comprensió de textos de cançons.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada