- Identificació de la varietat de sons, músiques, moviments corporals i
tecnologies que utilitzen les artistes i els artistes en l’expressió musical i
corporal mitjançant l’escolta i l’observació de produccions en l’entorn artístic i cultural. Reconeixement de famílies instrumentals. - Exploració i diàleg de com les artistes i els artistes expressen, mitjançant la
música i la dansa, idees i emocions molt properes a les nostres experiències. - Reconeixement de cançons i danses populars i tradicionals de Catalunya.
Interès per a conèixer i dialogar sobre les diverses experiències culturals de
companys i companyes a través de la música i la dansa. - Reconeixement d’estructures de simultaneïtat sonora en produccions
musicals i artístiques. - Apreciació de la incidència de la cultura musical i corporal de l’entorn i de la manera de ser i de pensar propis, i en la manera com ens relacionem amb i a través de les manifestacions musicals i escèniques. Valoració positiva de la diversitat de posicionaments, judicis i arguments que desvetllen les expressions musicals i corporals.
- Interès per la cerca d’informació (individual i col·lectiva) sobre
compositors/es, intèrprets, festivals de música i manifestacions musicals i
informació a l’entorn de la dansa. - Reconeixement de petites formes musicals, de qualitats del so,
d’instruments i formacions instrumentals i vocals en peces musicals. - Reconeixement i representació d’elements musicals i plàstics a través del
moviment corporal. - Percepció que a través de la implicació i de la constància, s’arriba a la
satisfacció en la comprensió, interpretació i creació artística. - Reconeixement de la presència de la música i la dansa en els mitjans de
comunicació.
Interpretar i crear
- Interpretació, improvisació i creació de cançons a una i més veus, danses,
jocs motrius desenvolupant l’afinació, la dicció, la tècnica vocal, instrumental i corporal i la coordinació tant individual com col·lectiva. Pràctica de tècniques bàsiques de moviment acompanyats o no de seqüències sonores, cançons i obres musicals. - Interpretació de cançons i danses tradicionals catalanes i cançons i danses d’altres països, en especial d’on provenen companys i companyes de classe.
- Composició individual i col·lectiva de cançons, músiques i coreografies
utilitzant materials i instruments de percussió diversos, inclosos els recursos TIC i audiovisuals. Incorporació progressiva de la terminologia
corresponent. - Creació i producció de música i de danses que es relacionin amb les
pròpies idees, emocions o experiències. Recerca i utilització de músiques
que ens mostren com som: cançons, danses, (populars, culturals i
mediàtiques). - Elaboració de produccions musicals, escenogràfiques i audiovisuals a partir
de la percepció sensorial, la imaginació, les experiències, la realitat, les
idees i les emocions, tot preveient recursos necessaris i avançant amb
confiança i satisfacció en el procés de producció. - Utilització progressiva de les terminologies pròpies dels llenguatges artístics: grafia musical convencional en la lectura, interpretació i creació de partitures senzilles, terminologia pròpia de la dansa.
- Interès, valoració i respecte pel fet artístic propi i dels altres i per les obres
artístiques de diferents característiques. - Acceptació i adaptació de les pròpies possibilitats davant de la producció, creació i interpretació artística.
Connexions amb altres àrees
- Comunicació de judicis i arguments sobre objectes i imatges artístics.
- Identificació de materials i qualitats dels objectes i de les tecnologies per
produir-los.
- Ús d’objectes i imatges per explicar aspectes de la vida pròpia i de l’entorn.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada