DIMENSIÓ COMUNICATIVA
Parlar i conversar
· Participació activa en interaccions amb el grup o mestre/a en qualsevol situació comunicativa de l'aula, respectant les normes que regeixen la interacció.
· Producció de missatges orals: breus exposicions a classe, aprenent a adaptar l'entonació, el to de veu, el gest a la situació comunicativa, i amb l'ajut de la comunicació audiovisual sempre que es requereixi per facilitar el discurs oral.
Escoltar i comprendre
· Comprensió de missatges orals (instruccions, explicacions, narracions) del mestre/a o dels companys/es a l'aula.
· Comprensió de relats audiovisuals com a representació de la realitat, per tal de començar a diferenciar el món real i la seva representació audiovisual.
· Comprensió de textos orals de diferents mitjans (comunicació, ràdio, televisió, videojocs) per obtenir informació i per aprendre.
· Interès i respecte per les intervencions dels altres.
Llegir i comprendre
· Comprensió de les informacions més habituals de classe, de la vida quotidiana i dels textos vinculats a continguts curriculars en qualsevol dels formats possibles i a partir del text, imatges o esquemes que els componen.
· Utilització d'estratègies afavoridores del procés de comprensió lectora en la lectura individual silenciosa, amb el mestre/a o col·lectiva.
· Interès pels textos escrits i audiovisuals com a font d'informació i d'aprenentatge i com a mitjà de comunicació d'aprenentatges i d'experiències.
· Interès i curiositat per mirar o llegir contes o llibres de coneixements, però també per llegir un rètol, un títol d'un llibre, una notícia d'Internet o qualsevol altre text.
Escriure
· Composició de textos escrits senzills produïts en diferents situacions:
- reescriptura d'explicacions breus;
- experiències personals;
- composicions a partir d'imatges.
· Interès per la bona presentació dels textos escrits i per aplicar-hi els coneixements ortogràfics treballats a classe.
Coneixements del funcionament de la llengua i el seu aprenentatge
· Observació de les diferències d'ús de la llengua oral i la llengua escrita a partir dels textos escrits utilitzats a l'aula.
· Ús dels aprenentatges ortogràfics a partir del realitzat en català: separar paraules; no alterar l'ordre dels mots d'una frase; fer correspondre una grafia a cada so o dues en el cas dels dígrafs: qu, gu,rr; identificació de les semblances i diferències entre els sons castellans i els catalans i les seves
grafies: c/z. j/g, ix, ç, ch, ñ…
· Escriptura de paraules d'ús habitual a la classe en els aprenentatges i en els seus textos.(perro, calle, hoy, ayer, había).
· Introducció de normes ortogràfiques senzilles.
· Ús dels signes de puntuació que s'estan aprenent en català.
· Ús de la nomenclatura gramatical que s'està aprenent en català.
· Coneixement de vocabulari específic dels temes que es tracten a l'aula i dels seus derivats, sinònims i antònims.
DIMENSIÓ LITERÀRIA
· Interès i participació activa en les activitats orientades al foment del gust per la lectura: lectura guiada de contes; ús de la biblioteca d'aula i d'escola; audició de contes, lectura i memorització de textos, poemes, cançons, refranys i dites.
· Comprensió i aprofundiment en el sentit del text, pràctica d'algunes estratègies lectores, i interpretació del llenguatge literari.
· Comprensió de contes llegits individualment o en grup.
· Dramatització de contes i altres textos literaris adequats a l'edat i als interessos dels infants.
· Comprensió i ús de locucions, refranys, dites i frases fetes de la llengua castellana.
· Comprensió, memorització i recitació de poemes amb ritme, pronunciació i entonació adequades.
· Escriptura de contes breus i altres textos basant-se en models observats i analitzats i aprofitant les emocions que provoquen les imatges i altres missatges audiovisuals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada