DIMENSIÓ COMUNICATIVA
Parlar i conversar
· Participació activa en els intercanvis orals: formulació de preguntes, simulacions i diàlegs, en el context de l'aula i pròxims a l'alumnat.
· Reproducció i memorització de textos breus orals com cançons, poemes, rimes, amb acompanyament d'elements no verbals que ajudin a la comprensió de la llengua.
· Participació activa en les interaccions orals emprant la pronunciació, l'entonació, ritme i expressions orals habituals d'ús a l'aula i valorant i respectant les normes que regeixen la comunicació (torns de paraules, to de veu, gest adequat i rols).
· Producció de missatges breus orals que permetin parlar sobre la vida quotidiana al centre o en els entorns més propers de l'alumnat tant en activitats individuals com en grup.
· Ús de les estructures pròpies de la llengua estrangera en les produccions orals.
Escoltar i comprendre
· Comprensió d'instruccions (rutines, ordres, etc.) simples i encadenades d'actuació a l'aula.
· Comprensió de missatges quotidians d'intercanvi social: saludar, acomiadar-se…; missatges d'ús freqüent a l'aula: la data, el temps (atmosfèric i l'hora), l'assistència; informacions personals sobre gustos, habilitats, sentiments, característiques físiques, rutines, entre altres.
· Identificació del lèxic bàsic d'un tema específic amb ajut d'il·lustracions o sense.
· Audició i comprensió global de textos orals de tipologia diversa, en diferents suports i formats (diàleg, relat, descripció) i amb un grau de dificultat adequat al nivell.
· Ús guiat d'estratègies de comprensió: anticipació del contingut, formulació d'hipòtesis, verificació, identificació de paraules clau.
· Comprensió de textos de tipologia diversa procedents de mitjans diversos i en diferents formats per accedir a una determinada informació i aprendre.
· Respecte i esforç d'atenció, comprensió i valoració per les intervencions orals dels altres.
Llegir i comprendre
· Comprensió de textos senzills en suport paper i digital i de temàtica variada per copsar el sentit general i extreure'n informació per a la realització de tasques concretes o com a gaudiment de la lectura.
· Utilització de tècniques de lectura apreses en les llengües d'aprenentatge del centre que ajudin a la comprensió del text i que permetin la deducció del significat dels mots i expressions (predicció, suposició).ç
· Utilització de diccionaris il·lustrats en format paper i digital per a comprendre el significat del lèxic nou.
· Interès per la lectura de textos com a font d'informació i de plaer.
· Ús dels recursos de la biblioteca d'aula i escola com a font d'informació i de plaer.
Escriure
· Producció de missatges breus relacionats amb situacions de la vida quotidiana, a partir dels models treballats a l'aula.
· Escriptura de textos breus seguint models treballats a l'aula amb una finalitat comunicativa, utilitzant, quan calgui, els recursos que ofereixen les TIC o d'altres llenguatges.
· Producció de textos a partir de models i incorporant expressions i frases senzilles conegudes i treballades oralment per transmetre informacions rellevants relacionades amb els temes de treball.
· Aprofitament de les tècniques i recursos de producció escrita apreses de les altres llengües del centre per a la producció de textos.
· Ús de les estructures pròpies de la llengua estrangera en les produccions escrites.
· Interès per la bona presentació i edició dels textos produïts.
Coneixements del funcionament de la llengua i el seu aprenentatge
· Reconeixement i ús de lèxic, formes i estructures bàsiques pròpies de la llengua estrangera, prèviament utilitzades.
· Associació de grafia, pronunciació i significat a partir de models escrits i expressions orals. Ús intuïtiu de la decodificació.
· Ús d'habilitats i estratègies per aprendre nou lèxic, expressions i estructures (repetició, memorització, associació, utilització de suports multimèdia) de forma individual però també en grup.
· Ús de recursos TIC amb suports multimèdia per al treball de vocabulari bàsic i d'ampliació i d'estructures lingüístiques de la llengua estrangera.
· Ús de recursos que ajudin a l'aprenentatge de la llengua (memorització, recitació, associació de mots) i reflexió sobre el propi aprenentatge, especialment per captar els petits avenços que s'assoleixen.
· Valoració i confiança en la pròpia capacitat per aprendre una llengua estrangera com a instrument per a la realització de tasques, com a eina d'aprenentatge i d'accés al coneixement i com a llengua de comunicació dins i fora de l'aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada