DIMENSIÓ COMUNICATIVA
Parlar i conversar
· Producció de textos breus orals memoritzats com cançons, poemes, rimes, amb la utilització d'imatges sempre que l'activitat ho requereixi, adaptant l'entonació, el to de veu o el gest al contingut.
· Reproducció del lèxic bàsic i dels missatges relacionats a les situacions comunicatives habituals de l'aula.
· Participació activa en activitats de dramatitzacions, explicació de contes dialogats i representacions conjuntes, com recitacions de poemes o cançons, mostrant respecte per les produccions dels altres.
Escoltar i comprendre
· Comprensió d'instruccions simples de treball i d'actuació a l'aula.
· Comprensió de missatges quotidians d'intercanvi social -saludar, acomiadar-se, presentar-se-; i missatges d'ús habitual a l'aula: la data, el temps, assistència, localització d'objectes.
· Reconeixement i identificació de mots i textos breus acompanyats de suport visual i/o audiovisual.
· Comprensió global d'un text d'estructura repetitiva, amb un contingut fàcil d'entendre i de predir amb ajut d'elements gestuals i icònics.
· Comprensió específica del lèxic bàsic per entendre el contingut de narracions, descripcions i situacions, amb ajut d'elements gestuals i icònics.
· Interès i respecte per les intervencions orals dels altres.
Llegir i comprendre
· Reconeixement i identificació de mots i textos breus acompanyats de suport visual o audiovisual.
· Comprensió de mots i frases senzilles conegudes i treballades àmpliament en els contextos orals de l'aula.
· Ús d'estratègies de lectura: ús del context visual i verbal i dels coneixements previs sobre el tema o la situació.
· Interès i curiositat per mirar i "llegir" contes o llibres (en diferents suports) escrits en la llengua estrangera.
Escriure
· Escriptura de mots i missatges breus a partir de produccions orals relacionades amb les vivències, les experiències i les activitats a l'aula.
· Producció de missatges breus seguint un model treballat i fàcilment identificable en la llengua d'aprenentatge.
Coneixements del funcionament de la llengua i el seu aprenentatge
· Observació de la importància dels aspectes fonètics, de ritme, accentuació i entonació de la llengua estrangera i del seu ús per a la millora de la comprensió i producció orals.
· Reconeixement i ús de mots i estructures senzills propis de la llengua estrangera.
· Observació de les diferències entre la llengua oral i l'escrita.
· Observació de la relació entre el so i la seva grafia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada