DIMENSIÓ COMUNICATIVA
Parlar i conversar
· Interacció oral a l'aula en situacions reals o simulacions amb progressiva autonomia i eficàcia.
· Producció d'instruccions de treball i d'actuació a l'aula.
· Formulació de preguntes i respostes a missatges quotidians d'intercanvi social i relacionats amb el contingut temàtic que es treballa, prestant atenció a l'entonació i la pronunciació adequades.
· Participació activa en les interaccions orals a l'aula emprant la pronunciació, l'entonació, el ritme i les estructures orals treballades i respectant les normes bàsiques de comunicació (torn de paraula, to de veu).
· Reproducció i producció de textos orals com cançons, poemes, rimes, narracions, textos breus relacionats amb continguts curriculars d'altres àrees o amb la pròpia àrea, emprant el llenguatge verbal i no verbal.
· Ús de les estructures pròpies de la llengua estrangera en les produccions orals.
· Exposició oral individual o en grup de temes treballats i utilitzant tots els suports visuals i informàtics disponibles.
· Interacció en converses breus ja treballades en situacions de similitud a la realitat o relacionades amb la realitat escolar.
· Valoració de les produccions orals com a expressió del propi aprenentatge.
· Disposició per superar les dificultats que poden sorgir en una interacció tot utilitzant estratègies que facilitin la comunicació (repetició, utilització d'exemples, gest, imatges).
Escoltar i comprendre
· Comprensió d'instruccions de treball i d'actuació a l'aula.
· Comprensió de missatges quotidians d'intercanvi social -saludar, acomiadar-se, felicitar, disculpar-se, demanar permís, donar les gràcies, comentar festes i sortides, adonar-se de les novetats a l'aula-; i de
missatges relacionats amb el contingut temàtic -procedència geogràfica, professions, adreces, suggeriments.
· Identificació del lèxic i expressions bàsiques d'un tema específic.
· Comprensió global i específica de textos de tipologia i contingut divers i en diferents suports i formats, i extracció d'informació per a la realització d'una tasca concreta o com a reforç/ampliació dels coneixements.
· Audició i comprensió de textos orals i audiovisuals (diàlegs, narracions, descripcions, instruccions de jocs, receptes) adequat al nivell i a l'edat que facilitin la interacció entre l'alumnat.
· Distinció per l'entonació entre una pregunta, una exclamació i una instrucció o una frase.
· Interès i esforç per comprendre les produccions orals a l'aula.
Llegir i comprendre
· Lectura de textos de tipologia diversa, en suport paper i digital, per copsar el sentit general i extreure'n informació per a la realització d'una tasca concreta o com a reforç/ampliació dels coneixements ja treballats.
· Comprensió d'informacions relacionades amb continguts de diferents àrees curriculars i presentades en diferents suports.
· Utilització de tècniques de lectura apreses de les altres llengües del centre que ajudin a la comprensió del text i que permetin la deducció del significat dels mots i expressions (predicció, suposició).
· Utilització de diccionaris en format paper i digital per a comprendre el significat del lèxic nou.
· Gaudiment de la lectura de textos reals i adaptats adequats a l'edat.
· Ús dels recursos de la biblioteca d'aula i escola com a font d'informació i plaer.
· Ús de les TIC per a la recerca guiada de la informació en la realització de tasques específiques.
Escriure
· Producció de paraules, expressions i textos relacionats amb situacions de la vida quotidiana.
· Producció de textos (descripcions, diàlegs, narracions, poemes) d'extensió controlada seguint models treballats a l'aula amb una finalitat comunicativa, utilitzant, quan calgui, els recursos que ofereixen les TIC o d'altres llenguatges.
· Ús dels recursos TIC per establir contactes amb d'altres persones i comunicar-se en la llengua estrangera i per a la presentació, edició i publicació de textos.
· Reconeixement de les estratègies bàsiques (transferides de les llengües escolars) que són necessàries per a la producció de textos escrits segons la tipologia treballada.
· Ús de les estructures pròpies de la llengua estrangera en les produccions escrites.
· Interès per la presentació acurada dels textos escrits.
Coneixements del funcionament de la llengua i el seu aprenentatge
· Reconeixement i ús de les similituds i irregularitats bàsiques i formes gramaticals pròpies de la llengua estrangera des d'una visió comunicativa i d'ús.
· Reconeixement i ús de les estructures bàsiques pròpies de la llengua estrangera, prèviament utilitzades.
· Reflexió i aprofitament de les tècniques i recursos de producció escrita d'altres llengües per a la producció de textos escrits propis.
· Recerca de diferents fonts i models per ajudar-se a la composició de textos propis.
· Selecció de models molt estructurats que permetin accedir a la producció pròpia de textos.
· Utilització de recursos que ajudin a l'aprenentatge de la llengua com la memorització, la recitació, l'associació de mots, el reconeixement d'estructures bàsiques.
· Progressiva autonomia en l'aprenentatge: reflexió sobre el procés, organització i planificació del treball, acceptació de l'error, autocorrecció i autoavaluació de tot el propi procés d'aprenentatge.
· Reconeixement i ús de la llengua estrangera com a eina d'aprenentatge, d'accés i organització d'informació i transmissió de coneixements.
· Confiança en la pròpia capacitat per aprendre una llengua estrangera i valoració del treball cooperatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada