Exemples de competències per etapes

Relacio Cb
View more documents from neusm.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Les CompetèNcies BàSiques
View SlideShare presentation or Upload your own.

MÚSICA Contiguts CS

Explorar i percebre

  • Experimentació de les possibilitats sonores que poden suggerir la utilització de les TIC, la interacció de diferents mitjans i llenguatges artístics, les famílies i les agrupacions instrumentals.
  • Recerca de les possibilitats corporals comunicatives per a una millor relació
    entre les persones. Recerca d’imatges que ens ofereixin tot tipus de
    moviment: anàlisi i interpretació corporal.
  • Utilització dels mitjans de comunicació i d’Internet per obtenir informació
    sobre audicions, concerts, espectacles musicals, estils musicals i
    coreogràfics.
  • Valoració de l’ús de la música en els mitjans de comunicació i en
    produccions audiovisuals.
  • Reconeixement de la relació de les expressions musicals i les danses amb
    les idees, les emocions i les realitats socials.
  • Apreciació de la influència de l’experiència cultural de l’entorn en la
    comprensió, interpretació i creació musical i escènica.
  • Comprensió i comunicació de les maneres de viure, de les ideologies i de
    les concepcions a través del so i del cos.
  • Apreciació, valoració i anàlisi de la funció de la música i de la dansa en la
    promoció de noves expectatives i propòsits pel que fa als valors i les concepcions ideològiques.
  • Incorporació progressiva de la grafia musical convencional en la lectura,
    interpretació i creació de partitures. Incorporació i utilització progressiva de la terminologia que s’empra en la pràctica i vivència de la dansa.
  • Exploració de diverses estructures de simultaneïtat en produccions musicals i artístiques de complexitat creixent.
  • Interès i recerca d’informació (individual i col·lectiva) sobre compositors,
    intèrprets, festivals de música i manifestacions musicals en general, i la
    dansa: diferents formes de viure-la i entendre-la.
  • Apreciació i reconeixement de diferents qualitats del so, de petites formes
    musicals, d’instruments i formacions instrumentals i vocals en peces musicals.
  • Reconeixement i escriptura de ritmes i melodies, emprant la grafia musical
    convencional, utilització corporal i verbal de la terminologia bàsica de dansa que representi les necessitats més properes a nosaltres.
  • Percepció que a través de la implicació, de la resolució de problemes i de la
    constància s’arriba a la satisfacció en la comprensió, interpretació i creació artística.
  • Identificació i aplicació de les possibilitats de comunicació que poden suggerir la utilització del cos, de sons, de músiques, d’instruments, de
    mitjans audiovisuals i de les TIC per comunicar de forma sonora i corporal
    coneixements, pensaments, emocions i experiències.
  • Interpretació, improvisació i creació de cançons, danses i jocs motrius,
    desenvolupant la tècnica vocal, la dicció, l’afinació, les tècniques
    instrumentals i corporals i la coordinació tant individual com col·lectiva.
    Pràctica de tècniques bàsiques de moviment i utilització d’estructures
    sonores en la improvisació i composició coreogràfiques.
  • Experimentació de sincronitzacions de música i moviment.
  • Creació de missatges sonors i corporals a partir de la combinació de
    diversos mitjans i tecnologies de la comunicació, incorporant la terminologia corresponent; creació de música, cançons i danses a partir dels elements apresos.
  • Recerca, utilització i valoració de cançons, interpretacions i danses de
    l’entorn. Participació en esdeveniments col·lectius (amb música i danses) de la comunitat (escola, barri, ciutat).
  • Elaboració de produccions a partir de la percepció sensorial, la imaginació,
    les experiències, la realitat, les idees i les emocions, tot preveient els recursos necessaris i avançant amb confiança i amb satisfacció en el procés de producció.
  • Assumir responsabilitats i afavorir la dinàmica del treball cooperatiu,
    establint moments de revisió, respectant les aportacions dels/de les altres i
    resolent les discrepàncies amb arguments.
  • Incorporació i utilització progressiva de les terminologies pròpies dels
    llenguatges artístics: grafia musical convencional en la lectura, interpretació i creació de partitures , terminologia musical i terminologia pròpia de la pràctica i vivència de la dansa.
  • Interès per conèixer i valorar el fet artístic propi i el dels altres, i les manifestacions artístiques i culturals del nostre entorn.
  • Adquisició de constància i progressiva exigència en la realització de
    produccions artístiques.

Connexions amb altres àrees
- Discriminació d’objectes bidimensionals i tridimensionals.
- Creació de missatges audiovisuals i plàstics per comunicar experiències,
pensaments i emocions.
- Identificació d’aspectes culturals i històrics de la societat per mitjà de les
produccions artístiques.
- Valoració dels mitjans de comunicació, inclosa la publicitat, en la
representació del món.
- Apreciació de l’evolució formal dels objectes al llarg del temps.
Interpretar i crear