Exemples de competències per etapes

Relacio Cb
View more documents from neusm.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Les CompetèNcies BàSiques
View SlideShare presentation or Upload your own.

MÚSICA Continguts CM

Explorar i percebre

  • Identificació de la varietat de sons, músiques, moviments corporals i
    tecnologies que utilitzen les artistes i els artistes en l’expressió musical i
    corporal mitjançant l’escolta i l’observació de produccions en l’entorn artístic i cultural. Reconeixement de famílies instrumentals.
  • Exploració i diàleg de com les artistes i els artistes expressen, mitjançant la
    música i la dansa, idees i emocions molt properes a les nostres experiències.
  • Reconeixement de cançons i danses populars i tradicionals de Catalunya.
    Interès per a conèixer i dialogar sobre les diverses experiències culturals de
    companys i companyes a través de la música i la dansa.
  • Reconeixement d’estructures de simultaneïtat sonora en produccions
    musicals i artístiques.
  • Apreciació de la incidència de la cultura musical i corporal de l’entorn i de la manera de ser i de pensar propis, i en la manera com ens relacionem amb i a través de les manifestacions musicals i escèniques. Valoració positiva de la diversitat de posicionaments, judicis i arguments que desvetllen les expressions musicals i corporals.
  • Interès per la cerca d’informació (individual i col·lectiva) sobre
    compositors/es, intèrprets, festivals de música i manifestacions musicals i
    informació a l’entorn de la dansa.
  • Reconeixement de petites formes musicals, de qualitats del so,
    d’instruments i formacions instrumentals i vocals en peces musicals.
  • Reconeixement i representació d’elements musicals i plàstics a través del
    moviment corporal.
  • Percepció que a través de la implicació i de la constància, s’arriba a la
    satisfacció en la comprensió, interpretació i creació artística.
  • Reconeixement de la presència de la música i la dansa en els mitjans de
    comunicació.


Interpretar i crear

  • Interpretació, improvisació i creació de cançons a una i més veus, danses,
    jocs motrius desenvolupant l’afinació, la dicció, la tècnica vocal, instrumental i corporal i la coordinació tant individual com col·lectiva. Pràctica de tècniques bàsiques de moviment acompanyats o no de seqüències sonores, cançons i obres musicals.
  • Interpretació de cançons i danses tradicionals catalanes i cançons i danses d’altres països, en especial d’on provenen companys i companyes de classe.
  • Composició individual i col·lectiva de cançons, músiques i coreografies
    utilitzant materials i instruments de percussió diversos, inclosos els recursos TIC i audiovisuals. Incorporació progressiva de la terminologia
    corresponent.
  • Creació i producció de música i de danses que es relacionin amb les
    pròpies idees, emocions o experiències. Recerca i utilització de músiques
    que ens mostren com som: cançons, danses, (populars, culturals i
    mediàtiques).
  • Elaboració de produccions musicals, escenogràfiques i audiovisuals a partir
    de la percepció sensorial, la imaginació, les experiències, la realitat, les
    idees i les emocions, tot preveient recursos necessaris i avançant amb
    confiança i satisfacció en el procés de producció.
  • Utilització progressiva de les terminologies pròpies dels llenguatges artístics: grafia musical convencional en la lectura, interpretació i creació de partitures senzilles, terminologia pròpia de la dansa.
  • Interès, valoració i respecte pel fet artístic propi i dels altres i per les obres
    artístiques de diferents característiques.
  • Acceptació i adaptació de les pròpies possibilitats davant de la producció, creació i interpretació artística.

Connexions amb altres àrees
- Comunicació de judicis i arguments sobre objectes i imatges artístics.
- Identificació de materials i qualitats dels objectes i de les tecnologies per
produir-los.
- Ús d’objectes i imatges per explicar aspectes de la vida pròpia i de l’entorn.