Exemples de competències per etapes

Relacio Cb
View more documents from neusm.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Les CompetèNcies BàSiques
View SlideShare presentation or Upload your own.

MÚSICA continguts CI


Explorar i percebre

Música i dansa

  • Escolta, exploració i discriminació de sons presents en l’entorn natural, cultural i artístic: elements de l’entorn que produeixen so, sons que es poden produir amb el cos, sons enregistrats. Percepció del so i del silenci, de les diferents qualitats del so i de la seva combinació.
  • Exploració dels recursos creatius i expressius de la veu i dels instruments.
  • Exploració sensorial de les possibilitats de moviment del cos. Adequació,
    quan escaigui, del moviment al so i a l’espai.
  • Expressió oral d’idees, emocions i experiències, que desvetllen les
    manifestacions culturals i artístiques: audicions, espectacles, festes.
  • Interès pel coneixement de cançons i danses tradicionals catalanes i de
    cançons i danses tradicionals dels països d’on provenen companys i
    companyes de classe.
  • Interès i curiositat per participar i gaudir en les manifestacions artístiques
    que ofereix l’entorn: audicions, dansa, espectacles, festes tradicionals.
  • Comprendre el significat de cançons i danses i la seva relació amb
    experiències conegudes o imaginades.
  • Interès en l’audició de peces instrumentals i vocals de diferents estils i
    cultures.
  • Reconeixement d’instruments musicals i de veus masculines, femenines i
    infantils en audicions musicals.
  • Reconeixement, interpretació i representació gràfica i corporal d’elements
    musicals.
  • Percepció que a través de la participació i de l’interès s’arriba a la
    satisfacció en l’experiència artística.

Interpretar i crear

  • Interpretació de cantarelles, cançons a una veu amb acompanyament o
    sense i danses tradicionals catalanes, d’altres cultures i d’autor,
    desenvolupant la tècnica vocal, instrumental i corporal.
  • Realització de danses, exercicis corporals i jocs motrius, acompanyats de
    seqüències sonores, cançons i obres musicals.
  • Composició individual i col·lectiva de produccions musicals i coreografies.
  • Ús progressiu de materials sonors i instruments convencionals i no
    convencionals, desenvolupant l’adaptació corporal i musical a les
    característiques de cadascun d’ells.
  • Incorporació i utilització progressiva de grafies no convencionals (dibuixos, paraules, símbols) i grafies musicals convencionals en la lectura, la interpretació i la creació de partitures senzilles.
  • Incorporació i utilització progressiva de la terminologia que s’empra en la
    pràctica i la vivència de la dansa i la música.
  • Valoració de l’atenció i el respecte en les interpretacions i produccions
    artístiques pròpies i dels altres.


Connexions amb altres àrees
- Discriminació de formes i grandàries.
- Expressió de les emocions i experiències sensorials.
- Exploració sensorial d’elements de l’entorn, imatges, moviment, so i espai.
- Realització d’exercicis corporals i jocs motrius.
- Comprensió de textos de cançons.